Facebook skupina Facebook stran Twitter Youtube

Kaj smo ustvarili iz odpadkov?


V okviru Zakladnice idej smo prejeli številna likovna dela vrtcev, osnovnih in srednjih šol. Žirija natečaja Ustvarjamo iz odpadkov je izbrala tri zmagovalce in dodatno nagradila še tri vrtce:

 

  1. MESTO 

Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer

Dijaki 2. letnika: Adriana Djačkaj, Manuela Robnik, Blaž Baligač, Alen Pivar in Nina Miki so pod vodstvom mentorice Tanje Trajbarič Lopert domiselno in duhovito oblikovali skulpturo človeške figure iz plastenk, ki so jo poimenovali »Mislec«.

 

  2. MESTO 

OŠ Bratov Letonja, Šmartno ob Paki

Skupina učencev 8.b razreda je pod vodstvom mentorice Ajde Stupar iz odpadnega kartona oblikovala različna glasbila. Glasbila so barvita in natančno oblikovana.

 

  3. MESTO 

Isabela Hren Čoh (OŠ Jurija Vege, Moravče)

Njen likovni izdelek, kolaž in tuš, izstopa iz skupine podobnih izdelkov, poslanih iz šole.

 

  NAGRAJENI VRTCI 

 


Vrtec Mengeš

Otroci so iz žice in papirja izdelali metulje, ki so jih živo obarvali in obesili pod strop. Izdelek je zanimiv okras in obenem ideja za poživitev prostorov.

 

Vrtec Škofja Loka

Mateja Čadež in Anja Bodljaj sta izdelali sliko, ki prikazuje onesnaževanje morja. Izdelek je nastal ob slikanici Živali v morju ter ob pogovoru na temo onesnaževanja okolja.

 

Vrtec Bohinj

Otroci so pod vodstvom vzgojiteljic in njihovo minimalno pomočjo so otroci izdelali igrače iz odpadnega materiala ter maketo Bohinjskega jezera in okolice.

 

Čestitamo vsem! Nagrade so prispevali: Alpina Žiri, Gledališče Mladi Maj in Založba Grlica.

Galerija vseh del zmagovalnih vrtcev in šol

Vsa prispela dela: galerija 1, galerija 2, galerija 3

 

Spremno besedilo organizatorke natečaja Ustvarjamo iz odpadkov, Metje Stritmar:

Likovno snovanje otrok je vselej izlet v spontan, nepreračunljiv in čustven odziv na določeno tematiko, zato so likovna dela, bodisi male plastike, risbe, slike ali spogledovanje z oblačilno kulturo v kontekstu projekta OSVED!, tako raznolika. Uporaba likovnih elementov je izrazito neobremenjena s pravili, ki jim odrasli likovniki sledimo. Prav zaradi tega so likovni izdelki otrok vseh starosti: od predšolskih do najstnikov sveže in neponovljive zamisli.

Otroška likovna dela, ki so sledila predstavljeni problematiki, to je onesnaževanju okolja in bližajoči se čistilni akciji, so vsebinsko kritična, na trenutke poučna - predvsem pa, kot že rečeno - brez preračunljivosti, da bodo všečna. Čista otrokova potreba po likovnem izražanju je v otroškem likovnem jeziku povedana shematično, nekatera dela pa so nasprotno polna podrobnosti. Barve likovnih ploskev so živahne, njihova uporaba je simbolična, risbe in slike so žive. Sledijo notranjemu ritmu, ki ga prenašajo na likovno ploskev, kjer s pomočjo likovnih izrazil vse skupaj spojijo v dovršen likovni ritem, ki med odraslimi nima posnemovalcev. V otroških likovnih delih so organizacije vidnega polja neverjetno izdelane, tako, da s pogledom objamemo izdelek v celoti, nato pa nas bodisi uporaba barve, določenih detajlov ali zgoščevanja likovnih izrazil popeljejo v notranjost slike ali risbe, ki se kljub svoji ploskovnosti uspe preleviti v nekaj več od dvodimenzionalnega predmeta. Izdelki so odraz prvinskega odnosa do risanja in slikanja, skratka do likovnega snovanja, ki ga mentorji in mentorice otrok, ki so izdelke ustvarili, spodbujajo in ne zavirajo otroške spontanosti in ustvarjalnosti. Specifična naloga likovne umetnosti je, da doseže zlitje na področju tipne in vidne stvarnosti, da skozi čutno površino seže globlje, večina otroških likovnih del pri opazovalcu vzbuja prav to.

Upamo in želimo si, da bi se v bodoče predstavilo večje število likovnih del v eni izmed večjih galerij. 


Prijava na Čist-e-novice